88 miles per hour

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Cameo - 14 februari 2012 20:30

Nu äntligen har jag fått Star Trek the Next Generation på BD. Förhoppningsvis kan jag hålla mig ifrån att kolla på avsnitten eftersom jag kommit överens med några trekkiekompisar att vi ska se den tillsammans. Jag har i alla fall provspelat BD så att jag vet att den funkar. Detta finns med på discen:

Avsnitt:

-Encounter at Farpoint

-Sins of the Father

-The Inner Light




Extramatrial är väl egentligen inget att tala om med detta finns också:

-Season One Blu-ray trailer

-Star Trek Padd - ipad add promo spot

-A Hint of HD Star Trek - the Next Generation HD teaser promo


Bilden är en klar förbättring jämfört med DVD-utgåvan men inte lika knivskarp och snygg som TOS på BD. Det lilla jag sett av avsnitten så verkar det som om man specialeffekterna inte är helt datoranimerade utan man har riktiga skepp och eventuellt förstärkt bakgrunden med datoranimationer. Det ser i alla fall mycket snyggt ut. Så det är som jag vill ha det, remastered med originaleffekter. Ljudet är fantastiskt.


 

Pappfodralet och själva BD-fodralet


 

Inuti, BD-skiva och reklamlapp för TNG's första säsong på BD/TOS på BD


Igår fick jag hem en bok, The Ultimate Trek Trivia Challenge for the Next Generation av James Hatfield och George Burt, jag köpt begagnad på play.com för ynka €3.38 inklusive frakt. Igår försökte jag mig på några frågor men trots att jag sett Star Trek - the Next Gen ett flertal gånger kan jag långt ifrån svara på alla frågor. Vissa är riktigt svåra. I vissa delar får man 3 svarsalternativ, i andra ska man para ihop den vänstra spalten med den högra men ofta ska man helt enkelt kunna svara utan hintar och hjälp. När det gäller Stardates är jag helt ute och cyklar.


 

En kul bok jag hittade begagnad för €3.38 inklusive frakt.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards