88 miles per hour

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Cameo - 6 februari 2012 21:15

I november 2001 befann jag mig i New York. Det var rätt tomt eftersom detta var strax efter 9/11. Polisen stod i varje gathörn och hade inte speciellt mycket att göra annat än att hjälpa en lätt förvirrad turist att inse att Warner Bros affären inte längre fanns kvar. Förutom att köa hela natten till Toys'R'Us för att köpa en Nintendo GameCube på releasdatumet passade jag på att kolla in den första Harry Potter filmen, (Troll är det väl många som tänker nu)

Harry Potter and the Sorcerer's Stone, som hade premiär där. Filmen var jättebra och kunde mäta sig med de välskrivna och roande böckerna om Harry Potter.  Jag vet att det är många som inte gillar Harry Potter filmerna eller ens Harry Potter böckerna och att jag egentligen är för gammal för att gilla sådant, med det struntar jag blankt i. I julas hade jag turen att kamma jag hem Harry Potter 1-8 Limited Edition på BD och även DVD. I helgen fick jag lite oväntat sällskap av ytterligare ett HP fan så vi passade på att kolla in boxen en smula. Kvaliteten är bättre än DVDerna med de första filmerna kanske inte skillnade är så stor. Extrameterial är det alltid kul att kolla på och samlingen har rejält med sådant.

 

Under åren har jag även fått tag på lite HP merch i form av trollkarlsgodis och en kudde från The Wizarding World of Harry PotterUniversal's Island of Adventure i Orlando, Florida.

 Pepper Imps,  Pumpkin Juice, Chocolate Frog, Bertie Bott's Every flavour Beans


 

Slytherin prydnadskudde.


 

Troll handlar om Harry Potter men har inget med JK Rowling Harry Potter att göra. Liknar mer filmer som Critters och Ghoulies som kom i Gremlins kölvatten.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards