88 miles per hour

Alla inlägg under oktober 2011

Av Cameo - 30 oktober 2011 21:27

Har lyckats få tag i Star Wars IV-VI i widescreen originalversion utan massa trista CGI-effekter. YAY!   Så under helgen har vi kollat igenom dessa. A New Hope och The Empire Strikes Back är bra och spännande. Tyvätt håller inte The Return of the Jedi måttet riktigt. Kommer ihåg när jag såg den på bio. Premiären förstås. Var ett stort Star Wars-fan på den tiden. Glömmer aldrig hur besviken jag blev. Star Wars hade gått till att vara en genialisk äventyr/fantasy-serie till att vara barnfilm med muppar och fåniga nallar. Visst gillar jag mupparna men jag hade verkligen inte kunna drömma om att se dem i Star Wars. Stor besvikelse. Jag hade accepterat sådana saker i en barnfilm och t o m uppskattat den, men inte i Star Wars. Och ja, jag såg de andra 2 filmerna på bio när det väl begav sig på i slutet av 70-talet, början av 80-talet.


 

Av Cameo - 27 oktober 2011 14:40

Är tillbaka i Sverige sedan länge men har inte haft tid att uppdatera här. Efter 10 dagar i Los Angeles begav vi oss till syndens näste - Las Vegas. Detta är vad vi gjorde där:


 * Gick längs The Strip. Besökte massa hotell med rolig arkitektur. Tyvärr var alla rätt lika invändigt; rökiga lokaler, samma spelautomater, liknande restauranger. Kollade in Coca Cola-huset där det finns en Coca Cola-affär, M&M-affär, en gigantisk arkadhall (med Star Trek Voyager arkadspel) mm. Var även på Miracle Mile Mall och hittade där Zoltar maskinen från filmen Big osv. Sökte upp min favoritglassbar; Ghirardelli Ice-Cream Shop. Testade på Vegas bufféer.


     
  

* Åkte till Hoover Dam


 

* Åkte till Grand Canyon

 

* Vandrade 2 olika leder i nationalparken Red Rock Canyon, först den medelsvåra leden Calico Tanks och sedan den svåra Ice-box canyonleden. Både var rätt jobbiga, speciellt eftersom det var c:a 45 C. Ice-box-leden var väldigt utmanande och var på gränsen till vad jag klarar av. Man var tvungen att klättra sista biten och eftersom jag har rätt dåliga händer så var det nästan omöjligt. Om man fortsatte lite till efter slutet på Calico Tanks kom man fram till en ställe med en fantastisk utsikt över Las Vegas.


      

 

* Var på Star Trek convention och fick där träffa mina favoriter.


 

Av Cameo - 27 oktober 2011 12:40

Har varit hemma sedan länge. Fick för mycket att göra på semestern + att internet inte fungerade på våra hotell i Las Vegas. Man hade inte Wifi på hotellen utan man måste vara inkopplad via kabel och det gick inte med det surfverktyget vi använde. Uruselt. Hur som helst. Detta är vad vi gjorde resten av semestern:


*Stöttade Sissy Spacek när hon fick sin stjärna på Hollywood Walk of Fame. Gäster var bl a Bill Paxton och David Lynch.


 

 


*Disneyland och Californian Adventure där favoritattraktionerna var Pirates of the Caribbean, Indiana Jones, Haunted Mansion, Peter Pan, Space Mountain, Soaring och Monster's Inc. Givetvis gillade vi även det mäktiga fyrverkeriet, Fantasmic och World of Color. Givetvis var vi tvungna att kolla in Captain EO, ett rymdäventyr i 3D från 1986 med Michael Jackson. Här förekommer inga CGIer över huvud taget. Bara gulliga muppar osv. Hade inte sett den filmen sedan 1990 då vi besökte Disney World. Filmen byttes ut mot Honey, I shrunk the Audience någon gång på 90-talet, men är nu tillbaka på Disneyparkerna för att hylla The King of Pop. Bästa restaurangen på Disneyland är Blue Bayou som man åker förbi under Pirates of the Caribbean. Den är hur mysig och romantisk som helst.


 


*Laguna Beach och Salt Creek Beach. Maken passade på att bada i havet men jag hoppade över det. Det är lite för sandigt och saltigt för min smak. Nedan en bild på Salt Creek Beach.


 


* Bilade till Las Vegas. Åkte förbi Zzyzx Road... Gjorde det obligatoriska stoppet i Barstow. Givetvis käkade vi på In-N-Out Burger, som har världens godaste burgare.


 

Ovido - Quiz & Flashcards